MGX-IV séria /104-143 k/

Traktor KUBOTA série MGX-IV je šikovný a všestranný profesionálny traktor. Je špeciálne navrhnutý tak, aby zabezpečoval ešte rýchlejšiu a efektívnejšiu prácu poľnohospodárov. Tento nový model má zdokonalený brzdný výkon, výkonný hydraulický systém a výkonný motor, čím sa stáva dôstojným nástupcom predchádzajúceho radu.

Motor

V náročných podmienkach moderná technológia motora Kuboty MGX-IV série ponúka obrovskú nákladovú efektívnosť a šetrnosť k životnému prostrediu. Vaša práca  bude s 8-rýchlostnou prevodovkou a posilňovačom, dvojrýchlostným systémom riadenia otáčania jednoduchá a pohodlná. V modeloch M95GX-IVM105GX-IV sa nachádza moderný, 4-valcový motor V3800, modely M125GX-IV a M135GX-IV majú 4-valcové motory V6108. Obidva motory spoľahlivo spĺňajú prísne emisné normy Stage IV Final. Umožňuje to sofistikovaná kombinácia vstrekovania common rail, dieselového oxidačného katalyzátora (DOC), filtra pevných častíc (DPF), katalyzátora SCR a vodou chladenej recirkulácie výfukových plynov (EGR).  Toto vybavenie neprináša prospech len pre životné prostredie, ale zabezpečuje vyššiu účinnosť, nižšiu spotrebu paliva a nižší hluk motora. Motor typu V3800 pre sériu MGX-IV má nižšiu rýchlosť (z 2600 na 2400 ot./min), čo znamená nižšiu mieru opotrebenia, nižšiu spotrebu a prináša vyššie pohodlie pre užívateľa. Vďaka optimalizácii výkonu a krútiaceho momentu motor V6108 dosiahol maximálny výkon pri oveľa nižšej rýchlosti, menovité otáčky pri tomto type motora sú 2200 ot./min. Zvýšením kapacity chladiča o 30 % a pridaním nových prívodov vzduchu do kapoty bolo výrazne zlepšené chladenie, pričom vyššia účinnosť a dlhšia životnosť zabezpečujú návratnosť investície do motora.

Prevodovka

Kubota MGX-IV sú inteligentné a užívateľsky prívetivé traktory využívajúce prevodovky s posilňovačom Intelli-Shift, ktorými môžete preradiť stlačením jediného tlačidla. Vďaka ôsmim prevodovým rozsahom v troch skupinách je k dispozícii celkom 24 rýchlostí dopredu a 24 dozadu. Prekrývaním rýchlostí je možné dosiahnuť presne tú rýchlosť, ktorá je potrebná pre danú úlohu. To znamená maximálnu univerzálnosť a minimálne radenie. V závislosti od danej situácie pre preradenie nie je potrebné dokonca ani zdvihnúť ruku z pravej lakťovej opierky, v dosahu sú dve tlačidlá pre preradenie rýchlosti. S voliteľnou skupinou plazivých rýchlostí je možné zvýšiť počet rýchlostí na 32 vpred32 vzad. Pri činnostiach, ktoré si často vyžadujú nízku rýchlosť, ako napríklad pri zbere zeleniny alebo výsadbe sadeníc, je táto možnosť nutnosťou. Pri jazde s prívesom sa rýchlosti jazdy nastavujú na stúpajúce alebo klesajúce svahy v závislosti od zaťaženia a polohy škrtiacej klapky.

Kabína

Výkon sa pri pohodlnej práci zlepšuje. To je dôvod, prečo spoločnosť Kubota navrhla kabínu traktora MGX-IV tak, aby optimálne vyhovovala vašim potrebám. Do veľkorysej kabíny môžete nasadať rovnako dobre z oboch strán. Disponuje veľmi veľkým vnútorným pracovným priestorom vrátane luxusného sedadla vodiča so vzduchovým odpružením, rovnako je k dispozícii aj štandardné sedadlo spolujazdca. Klimatizovaná kabína poskytuje vynikajúci panoramatický výhľad so štyrmi stĺpikmi bez odrazov svetla. Viditeľnosť v noci je tiež vynikajúca. Štyri štandardné svetlomety a štyri výkonné LED pracovné svetlá vo forme voliteľnej výbavy, namontované na streche kabíny, zmenia nočné hodiny na deň. Naopak slnečná clona okolo monitora zaisťuje bezproblémové zobrazovanie informácii, aj počas slnečných dní. Všetky ovládacie prvky sú v bezprostrednom dosahu ruky, sú umiestnené na prehľadnom ovládacom paneli na ľavej strane a v priľahlej lakťovej opierke. Obmedzovačom rýchlosti je možné nastaviť otáčky motora v prírastkoch 10 ot./min. Neustále sa udržiava nastavená rýchlosť, spotrebuje sa menej paliva a riziko prekročenia rýchlosti pri činnostiach s kĺbovým hriadeľom sa znižuje. Spínač duálnej pamäte otáčok za minútu môže byť použitý na prednastavenie dvoch často používaných rýchlostí. Veľmi užitočnou funkciou je elektronický regulátor pracovnej rýchlosti, ktorý zaisťuje konštantnú rýchlosť motora a kĺbového hriadeľa. Novo navrhnutý prístrojový panel uvádza rýchlosť pohybu a úroveň naplnenia nádrže, AdBlue poskytuje hlavné informácie o motore, prevodovky a stave zavesenia prednej nápravy. V rámci kabíny oceníte aj ďalšie funkcie: sklápacie strešné okno pre bezpečnú prácu nad hlavou, volant s nastavením náklonu a teleskopickým nastavením pre zaistenie optimálneho podkladu, ako i vysokovýkonný systém klimatizácie a vykurovania. To všetko prispieva k väčšiemu jazdnému a prevádzkovému komfortu.

Hydraulika

Cieľom hydrauliky traktora MGX-IV je vysoká produktivita. Nové traktory radu MGX-IV sú vybavené zubovými čerpadlami pre hladké fungovanie prídavných zariadení a extra rýchlu prácu s čelným nakladačom. Externé hydraulické valce poskytujú väčšiu nosnosť a zjednodušujú prevádzku, zatiaľ čo nový pretlakový ventil minimalizuje tlakové straty. Vďaka veľkorysým extrémnym hydraulickým valcom môže 3-bodový záves kategórie III zabezpečiť nosnosť 6 100 kg (M125GX-IV, M135GX-IV) alebo 5 000 kg (M95GX-IV, M105GX-IV). Pre krátke časy cyklov pri práci s predným nakladačom a okamžitú reakciu prídavných zariadení majú traktory hydraulické čerpadlá s kapacitou s vysokým prietokom. Štandardné sú dva hydraulické ventily a voliteľné až štyri ventily. Kĺbový hriadeľ PTO s elektrohydraulickou spojkou (540/1000 ot./min) môže byť použitý so širokým výberom zadných prídavných zariadení. Na zvýšenie produktivity môže byť nezávislý kĺbový hriadeľ  zapojený a odpojený jednoduchým otočením ovládacieho spínača.

Bezkonkurenčná manévrovateľnosť

Rad MGX-IV vyniká vynikajúcou manévrovateľnosťou traktora, ktorý sa ľahko prispôsobí všetkým typom terénu a rýchlo reaguje na akékoľvek zmeny, vrátane úzkych alebo dokonca bahnitých oblastí. Nová funkcia automatického otáčania Auto 2WD, ktorá spolupracuje so snímačmi prednej nápravy, automaticky odpojí pohon štyroch kolies 4WD pri otáčaní, aby sa zabezpečil optimálny polomer otáčania s maximálnou starostlivosťou o terén na úvrati a s ochranou pneumatík. Vďaka polomeru otáčania 4,1 alebo 4,5 m v závislosti od modelu, je otáčanie aj úzkych priestoroch hračkou. Jedinečne malý polomer otáčania vychádza z jeho prednej nápravy s kužeľovým hnacím ozubeným kolesom - to je ďalšia výhoda, ktorá prináleží výlučne značke Kubota. Pomocou legendárneho 55o uhlu natočenia volantu môžete manévrovať aj v stiesnených podmienkach. Traktor s kužeľovými hnacími ozubenými kolesami má vyššiu svetelnú výšku ako traktory s kĺbovou prednou nápravou. Rázvor o veľkosti 2 690 mm na modeloch M125GX-IV a M135GX-IV je pre uplatnenie traktorov v ťažkých pracovných podmienkach veľmi prospešný.

Zdvíhacia kapacita

Rad MGX-IV si zachováva svoju pôsobivú zdvíhaciu kapacitu 5000/6100 kgkombinovaný prietok 133/143 l/min., vďaka ktorým riadi akékoľvek prídavné zariadenia s maximálnou produktivitou a výkonnosťou. Tento vylepšený rad je vybavený aj elektronickým ovládaním závesov pomocou vonkajších spínačov, rýchlym zdvihom a reguláciou ťahu, ktoré sú umiestnené v spodných kĺboch, ako aj novým bezpečnejším a jednoduchším spôsobom uvoľnenia 3-bodového závesu s prepínačom rýchleho zdvihu.

Intuitívne ovládanie

Rad Kubota MGX-IV môže byť tiež vybavený terminálmi systému ISOBUS, takže k traktoru je možné kedykoľvek pripojiť prídavné zariadenia ISOBUS. 

Pre uplatnenie tzv. presného poľnohospodárstva môžu byť traktory vybavené v termináloch ISOBUS s automatickým riadením a s možnosťou GEOCONTROL, čím sa traktory MGX-IV stávajú vhodným riešením pre aplikácie, ktoré vyžadujú väčšiu presnosť, napríklad pri aplikovaní výrobkov na ochranu rastlín, semien alebo hnojív, čo pomáha poľnohospodárom šetriť čas, energiu, ako aj zdroje.

Pre čelný nakladač značky Kubota je rovnako dôležité pohodlie. Systém tlmenia vibrácii KSR minimalizuje nárazy, ktoré obvykle vznikajú, keď traktor pracuje pri vysokej rýchlosti. Pomocou voliteľného ventila pre tretiu alebo dokonca štvrtú hydraulickú funkciu môžete ešte zvýšiť počet možných spôsobov použitia čelného nakladača, napríklad pridaním drapákov na sypké hmoty alebo iných hydraulicky ovládaných prídavných zariadení. Jednoduché nasadenie a odstránenie čelného nakladača je zabezpečené pomocou integrovaných podpier a dvoch spojovacích kolíkov, a to bez použitia akýchkoľvek nástrojov. Euro rýchlospojka zaručuje rádovo v sekundách montáž a demontáž vidlice na hnoj, paletovej vidlice, vidiel alebo lyžice. Rovnako rýchlo s využitím hydraulického rýchloupínača pripojíte aj hydraulické vedenia. Na úvrati je možné sa obrátiť jedným pohybom bez nutnosti cúvať alebo vykonať širší oblúk. To umožňuje dômyselný dvojrýchlostný systém otáčania, z 36o uhla riadenia automaticky zvyšuje rýchlosť predných kolies.

Používam cookies aby som sa čo najlepšie prispôsobil Vašim potrebám. Ak budete pokračovať v používaní tejto stránky zároveň tým súhlasite s používaním cookies.